Jakim sposobem wyszukać sprzęt treningowy do domu

fit_1125905Czasami bywa tak, że nie przejawiamy ochoty ruszać się z domu, żeby zrobić coś dla kondycji. Nawet jeśli znaleźliśmy klub fitness blisko, zdaje się to skomplikowaną wyprawą. Trzeba zapakować odpowiedni strój, ręcznik, pamiętać o wodzie i jeszcze kilka innych. Jeżeli jesteśmy w podobnej sytuacji dobrze jest\powinniśmy zastanowić się nad kupnem paru sportowych urządzeń do domowej siłowni. Wtedy będziemy mogli zadbać o dobrą kondycję nie ruszając się z własnych czterech kątów.

Warto pomyśleć o urządzeniach, które pozwalają na ćwiczenie wielu partii mięśni i budują ogólną kondycję. Ciężarki są przydatne, lecz o wiele lepszym pomysłem jest choćby orbitrek. Pozwala na utrzymanie kondycji, rozwija mięśnie nóg, grzbietu i brzucha – jedna maszyna, a całe mnóstwo możliwości. Podobny rezultat można wypracować na bieżni, ale oczywiście nic nie jest lepsze niż jogging na wolnym powietrzu. Jeśli jednak mamy ćwiczyć w domu lub nie ruszać się wcale, to zdecydowanie korzystniejsze jest to pierwsze wyjście.

Sprzęt fitness do domowej siłowni powinniśmy wybrać z uwagą. Po pierwsze, istotna jest wielkość. Kiedy spojrzymy przykładowo na bieżnie do biegania przekonamy się, że mogą być wielkie, więc wygospodarowanie w mieszkaniu przestrzeni na tego typu przyrządy może być trudne. Jeżeli odpowiednio rozejrzymy się na pewno wynajdziemy sporo mniejsze bieżnie mechaniczne. Zapytajmy konsultanta w sklepie sportowym, który model poleca do użytku w mieszkaniu.

fit_1126151Można poszukać również maszyn, które można w prosty sposób złożyć – wówczas nie będziemy mieć problemów z przechowywaniem. To oczywiste, ławka do ćwiczeń czy trenażer nie zawsze pasują do wystroju pomieszczenia w salonie. Kontrolujmy jednakże trwałość łączenia elementów. To bardzo istotne, żeby w czasie ćwiczeń nic się nie poluzowało i nie odkręcało. Wtedy będziemy mogli bezproblemowo ćwiczyć.

To bardzo istotne, gdyż wiadomo – nic tak nie zniechęca do ćwiczeń jak ból i uszkodzenie mięśni czy stawów. Gdy przez przypadek uszkodzimy kostkę, zwichniemy nadgarstek, czy nawet nabijemy sobie ogromnego sińca spadając z orbitreka, lub uderzając się o ławkę do ćwiczeń, jest prawie pewne, że zarzucimy ćwiczenia. Zwykle bywa tak, że ludzie, które zrobiły sobie krzywdę nie wracają do treningu już nigdy. Dlatego tak istotne jest bezpieczeństwo. Oczywiście powinniśmy także uważać na ilość i sposób wykonywania ćwiczeń. Jeśli nie mamy pewności czy robimy to właściwie – poradźmy się trenera.